قدرت خرید کارگران یک سوم شد
نوشته شده توسط : alipour

پایشگر-عضو کارگری شورای عالی با اشاره به کاهش قدرت خرید کارگران به ۳۳ درصد در سال روان گفت: در هم اکنون حاضر عقب ماندگی مزد از معیشت به ۶۷ درصد ارتقا پیدا کرده می باشد .

به گزارش پایشگر، علی خدایی در جلوس کرد مشترک نمایندگان کارگری و کارفرمایی با محمد شریعتمداری وزیر تعاون، عمل و رفاه اجتماعی با اشاره به مطالبات جامعه کارگری از این وزارتخانه گفت: امیدوارم تعیین شما منافع مشترک جامعه کار و ساخت را رقم بزند؛ قضیه امنیت شغلی، ارزان ترین مطالبه جامعه کارگری میباشد که در این خصوص آئین طومار تبصره یک ماده ۷ قانون فعالیت در خصوص هدایت قراردادهای کار در شغل ها غیر همیشگی بنا کردن گردیده و در صف توقع تحلیل در هیئت دولت قرار دارد .

عضو کارگری شورای خوب کار با اشاره به وضعیت معیشتی جامعه کارگری گفت: معیشت کارگران در سال ۹۱ با کاهش دور از شوخی مواجه شد به این ترتیب که حقوق و دستمزد سال ۹۱ فقط ۳۷ درصد از هزینه های معاش را پوشش می دهد که نهایتا پس از یکسری سال ما توانستیم در سال روان ۱۳ درصد از عقب ماندگی حقوق نسبت به هزینه معیشت را جبران کنیم و به این ترتیب حقوق و دستمزد سال ۹۷ توانست ۵۰ درصد از هزینه های معاش یک خدمتکار را پوشش دهد ولی متاسفانه با توجه به اتفاقات و خلل ها اقتصادی به وجود آمده در سال جاری قدرت خرید کارگران کاهش پیدا کرد و در حالا حاضر حقوق و دستمزد و درآمد یک خانوار ۳ نفره فقط ۳۳ درصد از هزینه معیشت را پوشش می دهد . بنابراین در هم اکنون حاضر عقب ماندگی مزد از معیشت به ۶۷ درصد ارتقاء پیدا کرده است .

پایگاه خبری تحلیلی

خدایی، تشکل یابی را یکی دیگر از سه ضلع مطالبات کارگری تیتر کرد و افزود: در درحال حاضر حاضر با تلاش های فیس گرفته در بازه مسئولیت آقای ربیعی می توانیم داعیه کنیم تنها ۱۰ درصد کارگران بوسیله تشکل ها مدیریت می شوند . بنابراین، این مورد نیز مطالبات جامعه کارگری از وزیر تعاون، فعالیت و رفاه اجتماعی می‌باشد .

این فعال کارگری با تاکید بر اینکه امنیت شغلی، معیشت و تشکل یابی سه ضلعی میباشند که بر روی یکدیگر تاثیر می گذارند به عدم رعایت سه جانبه گرایی در برهه زمانی سرپرستی محسنی بندپی نفد کرد و افزود: به جرأت داعیه می کنیم در دوران سرپرستی آقای بندپی در حوزه ارتباط ها عمل و سه جانبه گرایی جراحت جدی دیدیم و نتوانستیم حتی در این بازه حدود ۳ ماهه یک گرد‌همایی شورای خوب کار را برگزار کنیم و به رغم پیگیری های متعدد کمترین توجه به سه جانبه گرایی فیس گرفت .

عضو کارگری شورای خوب عمل تاکید کرد: در حالی طی ۴ ماه پیشین جلوس کرد شورای خوب فعالیت برگزار نشده میباشد که مواد ۱۶۷ و ۱۶۸ ضابطه عمل به برگزاری شورای خوب عمل دست‌کم یکبار در ماه تاکید دارد .

خدایی تاکید کرد: ضمن این‌که جلسات شورای خوب کار نباید صرفا به برگزاری جلسات با فرمان کار حقوق و دستمزد محدود شود بلکه این شورا عالی ترین نهاد بنا کردن سیاست ها در حوزه تهیه و تنظیم روابط عمل است .

واریز
منابع تامین اجتماعی به خزانه/ عقبگرد به دولتی شدن تامین اجتماعی
وی همچنین با نفد از واریز منابع معالجه تامین اجتماعی به حساب بانک داری کل میهن در میزان دارایی این سال گفت: به رغم اینکه از مطالبات مشترک نمایندگان کارگری و کارفرمایی رئیس سازمان تامین اجتماعی بوسیله کارگران و کارفرمایان می‌باشد اما این تصمیم دولت در بودجه ۹۷ برای واریز منابع درمان سازمان تامین اجتماعی به بانک عقبگرد به قبلی هست و مدیر تامین اجتماعی را مدنی خیس می نماید .





:: برچسب‌ها: پایگاه خبری تحلیلی ,
:: بازدید از این مطلب : 410
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 آبان 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: